Saturday, January 26, 2013

~Jauh tapi Dekat~

bermula langkahku di situ pada februari..disitu aku mula mengenal apa itu Islam yang sebenar..disitu aku mula mengenal apa erti ukhuwwah..dan disitu aku mula mengenal apa itu TARBIYYAH~

disitu bi'ah (suasana) sangat berbeza dengan diluar sana..pada awalnya atas sebab bisikan jahiliyyah aku..aku berkeras tak nak kesana..tapi sekarang sudah jatuh chenta..atas sebab lontaran kasih sayang yang ditunjukkan oleh mereka.

kalau dulu di bangunan 2 tingkat..solatnya didewan yang kecil..makannya di kantin yang hanya berbumbungkan zink..tapi kini segalanya telah berlalu..solatnya selesa kerana terbinanya musolla..kantinnya luas..kelasnya selesa..kemudahan yang semakin hebat..

9 tahun masa berlalu..
disitu aku menangis..di situ aku tertawa..disitu aku jatuh..disitu aku aku bangkit..disitu aku kecewa..disitu aku berusaha..disitu tempatku mengadu..disitu tempat ku luah rasa..disitu aku dididik dan disitu aku mendidik..

sungguh..9 tahun hidup aku disitu sungguh tak terasa pantasnya masa berlalu..kini..aku harus mulakan langkah yang baharu..ditempat yang baharu..bersama pelajar-pelajar baharu..teman-teman baharu..

dengan izin Allah..segala pengalaman dan kenangan aku disitu akan ku iringkan ke tempat baharu sebagai kekuatan aku untuk meneruskan perjalananku..

YA..itulah sekolah yang sangat aku kasihi, cintai dan sayangi..SEKOLAH MENENGAH AL-AMIN BANGI..segala memori yang manis dan pahit akan aku ingat selalu..dan kenangan ini akan ku bawa ke tempat baruku SEKOLAH MENENGAH ISLAM HIDAYAH IPOH..

 *inilah bumi tarbiyyah tu*
*ini sekolah baharu..hidayah ipoh*


doakan moga berjaya disana..sentiasa akan merinduimu Al-Amin Bangi..

ucapan jazakumullah buat muallimah ain, muallimah rohida, muallimah marhamah, muallimah norlida, muallimah syikin, muallim hilmi, kak erin dan para murobbi, pelajar alamin sendiri, my junior yang dah menegah 5 sekarang *all the best for spm*, anak2 didik saya kerana sudi menerima kehadiran saya..tak lupa disekolah rendah..para muallim dan muallimah, kak dila, SQUAD  ELIT,..pohon kemaafan jika ada kesilapan yang terbuat samada sedar ataupun tak..*maaf nama yang tak tersebut*

*al-amin sentiasa dihati*

p/s: insyaallah..kalau ada benda2 nak tolong kat sekolah..bagitau..saya bersedia mengerah tenaga..kalau cuti la..hehe.. ^o^ ..JAUH DIMATA DEKAT DIHATI